Источник:
http://blogs.technet.com/aleg/archiv...07/545137.aspx
==============
Только написал пост
http://blogs.technet.com/aleg/archiv.../06/1-nav.aspx как разбирая почту наткнулся на новость, что
Microsoft Dynamics NAV признана
лучшей бухгалтерской системой в US и Canada.
Для России это конечно не новость, но в данном случае есть интересный отчет и аргументация как проводилось сравнение.
Ссылка на отчет -
http://download.microsoft.com/downlo...06_Results.pdf
Если я правильно понял, то они сформировали список из 3700!!! функиональных требований (возможностей) и дали вендорам возможность ответить на каждое требование. Т.е. они не стали искать "авторитетных" экспертов, которые знают 100!!! продуктов, а использовали поставщиков решения. Да, наверное, это одно из простых и правильных решений.
Потом пользователь заходит в эту программу и проставляет свои приоритеты по функциональностям и получает в результате рейтинг насколько та или иная программа подходит именно ему.
Получается, если делать сравнение технологических платформ, то нужно составить список из 1000+ технологических фич, потом каждый сам себе или эксперты дают некий "вес" каждой фичи и получаем итоговый рейтинг.
Ладно завтра еще раз прочитаю внимательно. Но выглядит очень даже логично.
Вот цитата о методике.
Background
The Accounting Library
, developed by Solutions, allows companies to compare business management system requirements against a wide range of accounting solutions. By utilizing this tool, companies can define their functional requirements in as much detail as required and determine which of the products in The Accounting Library database are best suited to their specific needs. Analyzing the functional strengths and weaknesses of several products that most closely match these criteria can help in the system selection process.
The Accounting Library
, first published in 1990, has helped thousands of organizations select the best-suited business management solution. This powerful needs analysis program contains a list of up to 3,700 features, functions and reports from which users can select to build their needs definition.
As each requirement is selected users can indicate their relative interest by specifying a value from 1 -9 (a blank response indicates no interest). Once the needs definition has been completed, users can then specify how each vendor’s response will rated. The Accounting Library allows vendors to specify eight different responses to each question:
- • Yes (the requirement can be met out-of-the-box).
- • No (the product cannot meet the requirement or the modifications required are too costly).
- • The requirement can be met by integrating functionality provided by a Third Party Product.
- • The report must be created in a Report Writer.
- • The information can be tracked only by an Added Field.
- • The requirement will be met by a Future Release of the product within 12 months.
- • The requirement can be met only if the product is subject to relatively low level Customization.
- • The requirement can be met only if the product is subject to more complex Modification.
==============
Источник:
http://blogs.technet.com/aleg/archiv...07/545137.aspx